Contactpersonen in India

Onze contactpersonen in India werken voor het Tibetan Wellfare Office ook wel aangeduid met TSO. Wat doet dit TSO? Zoals zij zelf op hun website zeggen:

“Het Tibetan Settlement Office (TSO)” biedt financiële hulp aan de arme en behoeftige Tibetanen in de gemeenschap om hun lijden en ontberingen te verlichten. Momenteel biedt het 170 mensen een verblijfsvergoeding. De meeste van deze begunstigden zijn zwak en ouderen zonder familieleden of kinderen om Na een onderzoek door het ex-Tibetaanse soldatencomité, wordt de lijst van berooide ex-Tibetaanse troepen doorgestuurd naar het Tibetan Settlement Office om hen de nodige hulp te bieden. Omdat het oude Tibetaanse leger geen pensioenprogramma had, al deze ex-Tibetaanse soldaten zijn de armste in de Tibetaanse gemeenschap van vandaag. Deze ex-Tibetaanse soldaten zijn meestal Tibetaanse Vrijwilligers Verzetslegergroep die vochten met de Chinezen, en de rest voegde zich vóór 1982 bij het Indiase leger. stipendium voor 51 berooide ex-Tibetaanse soldaten in Dharamsala.

Er zijn nog steeds mensen die ondersteuning nodig hebben. Uw steun zou een groot verschil maken in hun leven door een ouderling te adopteren of door donaties te doen voor het welbevinden van de ouderen. U krijgt een casusgeschiedenis en een foto van uw geadopteerde ouderling. Het jaarlijkse rapport van de geadopteerde oudsten zal worden toegezonden aan de sponsors. “

Onze contactpersonen in India zijn:

Dorjee Tenzin

Medewerker Tibetan Wellfare Office; hij draagt zorg voor de ontvangst van het geld en de distributie ervan naar de ouderen. Daarnaast is hij één van mensen die vaststellen wie er in aanmerking kunnen komen voor een stipendium. Dit doet hij samen met een aantal anderen van het Wellfare Office.

Thinley Jigme

Hoofd van het Tibetan Wellfare Office.

Namgyal Dolma

Een verpleegkundige, die is gaan werken als ‘caretaker’ voor de ouderen. Zij gaat elke zaterdagmiddag en zondag langs bij een aantal ouderen die op beperkte afstand van elkaar wonen, zodat haar reistijd beperkt blijft. Zij kijkt wat ze nodig hebben en wast indien nodig hun kleding. Daartoe heeft ze van de stichting een wasmachine gekregen.

Logo van het Tibetan Welfare Office